Brystreduksjon Menn

Kvinnelige brystmønstre kan oppstå hos menn med en rekke årsaker. Det kan ha oppstått på grunn av hormonell ubalanse, overdreven vektøkning eller bivirkninger av enkelte medikamenter.

Brystreduksjon for menn blir kalt Gynecomastia i det medisinske språket, og er mulig å bli kvitt gjennom plastiskkirurgi. Det er ingen alvorlig fare for Gynecomastia på helsen. Det har imidlertid negative sosiale og psykologiske effekter på deg som lider av Gynecomastia.

Menn som lider av Gynecomastia kan hjelpes gjennom 2 metoder. Den første metoden er Fettsugingsmetoden, der overflødig fett i brystvevet fjernes med en liten snitt. Det overflødige fettvevet blir redusert, og således brystet. Etter fettsugingsmetoden vil ingen arr bli igjen.

Den andre metoden er Excision Gynecomastia. Det anbefales hvis brystet er i et mer avansert nivå, og hvis det er overflødig fett sammen med overskudd av hud. I Excision metoden for Gynecomastia blir brystvev og overflødig hud fjernet med kirurgisk inngrep. Etter en Excision Gynecomastia får du en halvmåneformet arr rett under brystvorten. Men med tiden vil arrene ikke bli synlig.

Gynecomastia (Brystreduksjon Menn) tar ca. 1-2 timer under narkose.

Uansett hvilken metode som brukes, etter Gynecomastia kirurgi et spesielt korsett er slitt i ca 3 uker foreskrevet av lege. Smerter kan oppstå etter operasjonen og kan kontrolleres med smertestillende. Pasienter kan gå tilbake til sport og aktivitiet 6 uker etter operasjonen, fordi de blir rådet til å fortsette å trene.

Du får en spesiell korsett du må bruke i ca. 3 uker. Smerte kan oppstå etter brystreduksjon, men det blir kontrollert med smertestillende. Imidlertid kan ødem forekomme, dette vil passere av seg selv. Du kan gå tilbake til din trening etter 6 uker, noe vi anbefaler at du gjør da det er viktig med trening..