Hårtransplantasjon

FUE Teknikk (Sapphire)

Follicle Unit Extraction (FUE)  er Hårtransplantasjon. En type behandling som innebærer flytting (transplantasjon) av levedyktige hårsekker fra bakhodet eller sidene av hodet (donorområdet) til skallete eller tynnhårede områder. De transplanterte hårsekkene vil som regel produsere hår hele livet fordi donorområdene er resistente mot skallethet.

Vi bruker en titan mikro motor slag med en 0,6 - diameter 0,9 mm. Dette brukes til å lage små sirkulære snitt rundt den øvre del av den follikulære enheten for å trekke håret. Hver utvinning inneholder 1-4 hår (1 graft, et gjennomsnitt på 2,5 hårstrå) og opptil 5.000 grafts (ca. 12.500 hår) kan tas avhengig av prosedyren.

Deretter blir håret (grafts) satt av kirurgen eller hårspesialisten. Folliklene er plassert på passende vinkler og linjer for å passe pasientens funksjoner og for å skape en naturlig utseende. Tettheten av hår transplantert kan være forskjellig på grunnlag av området som skal bli transplantert til, men kan være opp til 55 grafts per kvadratcentimeter.

Hårtransplantasjon utføres under lokalbedøvelse og tar ca 5-6 timer i gjennomsnitt. Vi har PRP inkludert i våre pakker, dette forsterker hårveksten. FUE teknikk for hårtransplantasjon er ikke smertefullt , og det er ingen spor av arr etter operasjonen.

Informasjon om reisen:

Opphold i hotel
(4 stjerner) i Istanbul.
4 dager (3 netter)

Mulighet for å ha med én venn

Pakkeprisen inkluderer:
-Forundersøkelser
-Opphold Hotell 4 stjernes
-Transport flyplass-klinikk-hotell
-Frokost

(flybilletter er ikke inkludert)

Vi tilbyr

Hårklipp:

Ikke klipp håret ditt før behandlingen. Vi klipper håret ditt på klinikken.

Sykdommer:

Dersom du har noen sykdommer, som for eksempel revmatisme eller diabetes, må du gi oss beskjed i god tid før operasjonen. Det samme gjelder dersom du bruker noen form for legemiddel eller har allergi.

Bruk verken sminke, hudkrem eller parfyme.

Avstå fra alkohol den siste uken før behandling.

Spis før operasjonen.

Når du kommer til oss for å få utført operasjonen, treffer du klinikkpersonalet som går gjennom hva som skal skje og hva du må passe på etter operasjonen. Du kan stille spørsmål dersom det er noe du lurer på

Under behandlingen ligger du på en spesialkonstruert stol/madrass, slik at du sitter/ligger godt. Ta gjerne med iPod, lydbok eller liknende som du kan hygge deg med under behandlingen.

Selve operasjonen:

Operasjonen foregår i lokalbedøvelse og varer i  5-6 timer.

Operasjonen er smertefri, men du kan likevel oppleve ubehag.

Instrukser:

Pasienten vil få instrukser etter endt behandling. Denne instruksen må bli fulgt nøye.

Medisiner:

Du får med deg nødvendige medisiner/Shampo som du skal bruke hjemme i Norge

Aktivitet:

Du får informasjon om hvordan du forholder deg til aktivitet som svømming, styrketrening, kondisjonstrening, fysisk aktivitet generelt.

De fire første ukene er det viktig at du unngår kontaktidrett, vannsport og dykking.

Det er viktig at du følger våre instruksjoner etter behandlingen, for å redusere risikoen for infeksjon og komplikasjoner

Resultat:

Du vil se at håret begynner å vokse etter 3 måneder. Etter 6 måneder er resultatet betydeligere bedre. Etter ett år vil det endelige resultatet vises.