Øyelaser

Sydenklinikken samarbeider med verdensberømte Dunyagoz Hospital i Istanbul, med over 40.000 utenlandske pasienter fra 107 land hvert år.

Våre øyelegesentre er et av verdens største innenfor øyelaser og øyebehandlinger.

Vi bruker kun de nyeste utstyrene på markedet og oppdaterer kontinuerlig. Våre dyktige spesialiserte øyeleger har lang erfaring med øye og øyesykdommer, og er et av Europas beste innenfor laserbehandling.

Hvorfor bruke dobbelt så mye penger i Norge når du kan få en bedre og billigere laserbehandling hos oss?

Dunyagoz har siden 1996 ytet service 365 dager i året. Vi har totalt 18 øyelaserklinikker i Tyrkia og Europa, med over 2.000 ansatte. Vi har JCI godkjenning og opererer med FDA godkjente maskiner.

Laseroperasjon er en fellesbetegnelse for ulike operasjonsmetoder der man benytter laser for å gjennomføre en varig korrigering av synsfeil (nærsynthet, langsynthet, skjeve hornhinner og alders-syn). Vi tilbyr behandlingsmetodene IntraLase, ReLex Smile, PRK Wavefront og iLasik.

Med laserbehandling kan vi korrigere nærsynthet, langsynthet og skjeve hornhinner.

Etter en forundersøkelse beslutter vi hvilken behandlingsmetode som passer synet ditt best.

Foreløpig ikke tilgjengelig

Vi tilbyr             Foreløpig ikke tilgjengelig

Linsepause i 1 uke:

Dersom du bruker kontaktlinser, må du slutte å bruke dem i 1 uke før operasjonen. Ta gjerne med deg solbriller på operasjonsdagen, da man kan bli ekstra lysfølsom.

Sykdommer:

Dersom du har noen sykdommer, som for eksempel revmatisme eller diabetes, må du gi oss beskjed i god tid før operasjonen. Det samme gjelder dersom du bruker noen form for legemiddel eller har allergi.

Bruk verken sminke, hudkrem eller parfyme.

Avstå fra smertestillende og alkohol.

Spis før operasjonen. Du får en beroligende tablett som ikke skal tas på tom mage.

Når du kommer til oss for å få utført operasjonen, treffer du klinikkpersonalet som går gjennom hva som skal skje og hva du må passe på etter operasjonen. Du kan stille spørsmål dersom det er noe du lurer på

Deretter får du treffe øyelegen som gjør en undersøkelse og sjekker at øynene dine er friske.

Selve operasjonen:

Operasjonen er smertefri, men du kan likevel oppleve ubehag. Øyelegen og en sykepleier vil ta hånd om deg under operasjonen, og er hos deg hele tiden. Vi bedøver øyet med lokalbedøvende øyedråper og plasserer en øyelokkholder rundt øyet, slik at du ikke kan blunke.

Laseren har en innebygd ”eye-tracker” som følger øyets bevegelser eller stanser dersom du ser bort.

Operasjonen er smertefri, men du kan likevel oppleve ubehag

Etter laseroperasjon:

Etter en laseroperasjon får du slappe av i hvilerommet vårt. Etter 30-45 minutter kontrollerer vi øynene dine. Du får med deg øyedråper som du skal bruke hver time før du har lagt deg for å sove.

Informasjon om oppholdet:

Opphold hos klinikken i eget rom i Istanbul.

4 dager (3 netter).

Mulighet for å ha med én venn gratis.

Tre måltider levert til rommet. Alternativt kantine i hovedbygg.

Sykepleier tilgjengelig hele døgnet.

-Opphold

-Transport flyplass-klinikk

-Mat

(flybilletter ikke inkludert)

De fleste, avhengig av synsfeil og metode, har skarpere syn allerede dagen etter operasjonen. Likevel er det svært viktig at du følger alle instruksjoner

Medisiner: Du får med deg forskjellige øyedråper som du skal bruke hjemme i Norge i henhold til et dryppeskjema.

Minimer risikoen:

For å minimere infeksjonsrisikoen er det viktig at du den første uken unngår:

• sminke og å gni deg i øynene

• å få vann og såpe i øynene når du dusjer

• trening, badstu, basseng

• arbeid i urent miljø

De fire første ukene er det viktig at du unngår kontaktidrett, vannsport og dykking.

Lysfølsomhet:

Noen opplever at de blir blendet de første dagene. Du kan minske plagene ved å bruke solbriller.

Smerte:

Det kan oppstå smerte, svie og tåkesyn, så du bør regne med å være borte fra jobben i en uke. De fleste klarer å jobbe allerede dagen etter, men vi anbefaler å vente minst 5 dager.

Røde øyne:

Etter operasjonen kan det forekomme små blødninger i de hvite områdene på øynene. Dette er helt ufarlig og forsvinner av seg selv i løpet av noen dager.

Tørre øyne:

Kvaliteten på tårevæsken reduseres midlertidig. Det kan gi lett ubehag og redusert synskvalitet, som kan oppleves som tåke i et ellers skarpt syn. Tørre øyne er vanligvis forbi- gående og kan behandles med øyedråper. I sjeldne tilfeller kan tørre øyne vedvare.

Kompletterende behandling. Ca 5-10% behøver å finjustere synet, avhengig av helingsprosessene i øyet. I slike tilfeller utfører vi en kompletterende behandling, og den er inkludert i prisen.

Det er viktig at du følger våre instruksjoner etter behandlingen, for å redusere risikoen for infeksjon og komplikasjoner.

Resultat:

Allerede etter en uke er synet betydelig forbedret, og synsskarpheten er ofte helt stabil etter ca. 3 måneder.