Øyenbryn

Øyenbryn har stor effekt på ansiktsuttrykk og ansiktstrekk. Vi utrykker mange følelser og bevegelser med våre øyenbryn. Øyenbrynets form, tykkelse og mangel på hår på det, kan endre ansiktsuttrykket ditt. Av denne grunn, er formen på øyebrynene viktig blant kvinner og menn.

Miljøforhold, stress og genetiske faktorer spiller en rolle i øyenbrynenes hårtap. Hvis du vil gjenopprette øyenbrynene med tykk og samordnet hår, er den eneste løsningen øyenbryntransplantasjon.

Øyebryntransplantasjonen utføres under lokalbedøvelse og tar 3 timer i gjennomsnitt. Ny form av øyebryn vil være i henhold til pasientens ønske i konsultasjon før operasjonen. Den teknikk som brukes i øyebryntransplantasjon er FUE teknikk, og det er den samme teknikken som brukes i hårtransplantasjon.

Det er ingen grunn til full barbering av hodet hos kvinner før behandling. Det vil være en delvis barbering i donor-området, slik at den øvre delen av håret dekker donor-området, dermed vil den barberte delen av hodet ikke være synlig. Follikler er hentet fra donor-området etter FUE teknikk, hvor folliklene i dette stedet ikke er påvirket av gener av hårtap

Øyebryntransplantasjon med FUE teknikk er ikke smertefull. Hvis pasienten føler noen smerte, kan det være styrt av smertestillende. Hevelse kan oppstå etter operasjonen, men den forsvinner i løpet av få dager av seg selv, og dette er helt normalt.

Pasienten kan få de endelige resultatene etter øyenbryn transplantasjon i løpet av en måned.